вторник, 19 септември 2017 г.

Божествен Бриош с ароматна плодова закваска и горски ягодки



Бриош! Бриош! Бриош!

Как съм живяла без да го познавам наистина до сега?!!! Това е невероятно печиво, нещо толкова богато, ароматно и вкусно, че ми е трудно да го опиша... Винаги съм го свързвала с мноооооого масло, което автоматично ме е отблъсквало от идеята да запретна ръкави и това всъщност е главната причина да не се запознаем до сега ние двамата - Аз и Бриошът. 

И друго, колкото и рецепти да съм преглеждала, количеството захар винаги ми се е струвало недостатъчно за моя вкус, защото аз обичам сладички печива и в тази връзка нашенският козунак ми е бил фаворит... поне до този момент обаче. Сега съм влюбена в тази френска наслада и официално си разрешавам от време на време да се изкушавам и глезя с нея!





Рецептата за този Бриош написах след като прочетох безброй какви ли не рецепти в интернет и в книгите вкъщи. Накрая седнах и създадох моята, като се постарах да запазя оригиналното количество на маслото, посочено във френските рецептури и пригодих останалите количества на участниците в парада според моя вкус.

Закваската, разбира се е натурална, ароматна и специално създадена за случая от парченца ябълки, банан и грозде. Толкова вкусно миришеше само и как успя да насити вкуса на печивото с тези вълшебни аромати!...



Направих я, както всички плодови закваски до сега, които съм показвала в блога, като я захранвах последов
ателно няколко пъти с брашно, за да придобие сила и да се стабилизират процесите. 

Брашното, което използвах е италианско био бяло брашно, комбинирано с пълнозърнесто (Multicereai) от ръж, ечемик, ориз и овес и което използвам за направата на козунаци. То е по-плътно и със сигурност абсорбира по различен начин течността в рецептата, ето защо ви обръщам внимание да имате готовност да добавите  още малко брашно или да коригирате количеството на яйцата с едно по-малко при нужда.

Допълнителни аромати не съм добавяла в сместа поради естеството на плодовата закваска, която за мен беше достатъчно ароматно допълнение на печивото.

Рецептата е за два Бриоша от около 700 грама всеки.

За замесването съм използвала стационарен миксер.

А ето и съставките:

560 гр. бяло брашно 
200 гр. активна плодова закваска
300 гр. яйца (6 малки)
70 гр. захар (аз използвах кафява)
90 гр. прясно мляко
210 гр. студено масло
8 гр. сол
прясно мляко за намазване

За плънката:

Използвах  домашно сладко от горски ягодки, набрани  в местността Попови ливади над родния ми град Гоце Делчев.

Вие можете да пропуснете плънката или да я изберете по ваш вкус и предпочитание.

Важно уточнение: всички продукти трябва да бъдат студени!

Това е основно изискване при направата на Бриош във френската кухня.

Начин на приготвяне:

Ден първи:

В купата на миксера сложете пресятото брашно, захарта и солта от едната страна, а от другата млякото и половината от леко разбитите яйца. 


Включете миксера да меси на ниска скорост докато забележете, че сместа започне лекичко да се отделя от стените на купата. 

Добавете и останалото количество яйца. 

Усилете скоростта на месене на средна докато тестото започне да се отлепва добре от купата за месене.

Добавете активираната закваска и продължете месенето.



Нарежете предварително повече от половината количество студено масло и го добавете към тестото, докато миксерът работи. 

Общото време на месене е около 7 мин. без първоначалните 2 мин., споменати по-горе. 

Извадете тестото от съда и го прехвърлете в друг съд, предварително намазан с масло. 

Оставете го да почине около час, след което добавете останалото количество масло и с помощта на шпатула или с ръце започнете леко да го придърпвате и да го разтягате. Идеята е маслото да се хомогенизира със тестото, но постепенно. 

Премесвайте през равни интервали от време (например през 30 мин.) няколко пъти, докато маслото почти се стопи. 



Покрийте съда с фолио и го оставете на стайна температура за няколко часа (2-3) и след това го приберете в хладилника за една нощ. 



Ден втори:

На сутринта то е удвоило обема си и е готово за оформяне.



Извадете го на плота и леко го премесете с ръце.



Не го оставяйте да се стопли, защото от топлината то ще се отпусне заради голямото количество масло и ще бъде невъзможно за работа.

Докато е студено го направете на фитили, топчета или както желаете и го сложете във формички да втасва.




След около 2-3 часа (зависи от температурата в стаята), тестото ще е удвоило обема си и ще е готово за печене.

Намажете го с малко прясно мляко, както направих аз или с яйце, ако желаете и го сложете да се пече в предварително загрята фурна без вентилатор на 180 градуса за около 40 мин. 

Когато видите, че е добре изпечено до златисто, го извадете от фурната и го сложете върху решетка така както е във формата. 

След около половин час го извадете от нея и го оставете да се охлади.

Най-вкусно за консумация според мен е когато все още не е напълно изстинало и е ухаещо, пухкаво и меко. 


Да ви е сладко!


Весело и забавно печене!

Няма коментари:

Публикуване на коментар